Monday, September 7, 2009

KISAHKU DI BULAN RAMADHAN.....


Salam semua. Lamanye yusma x up date blog. Nk kata busy x jgk biasa2 aje. Ntahlh x de idea yg blh dikongsi. Tp ari ni yusma nk kongsi citer psl perangai yusma yg x brp jurus ni. ha3...
Kisahnye mcm ni, sepanjang bln ramadhan ni, menu yg ade kat atas tu lh menjadi menu wajib yusma setiap hari sepanjang ramadhan ni. x de slh satu dr menu tu x seleralh nk bersahur. Nk di jadikn crite, ade satu hari tu ayh x bli ikan patin atau ikan keli utk yusma. yusma pn ape lg tarik muncung 14 lh. ha3... ayh pun dh tgk ank dia ni dh tarik muncung 14, trus ambk motor pi cri ikn keli. tp dh hbs. Ksian ayh terpaksa redah hujan semata2 nk g cri ikn keli utk ank sulung dia ni.
Skali fkr mcm budak2 perangai yusma ni kn. Mak pula pujuk x pe lh klu x de ikn keli kta bli telur masin blh.. Mmg kegemaran yusma 3 menu ni lh ikn keli, ikn patin n telur masin. nk nangis rasenye bla dipujuk gitu rase bersalah pun ade jgk sbb susahkn ayah ngn mak.. dh nk jd istri org tp perangai mak oi x thulh nk ckp.
kesian ayh ngn mak kna layan kerenah ank dia yg sorg ni. lps ni suami yusma lh plk kna layan kerenah yusma ni. ksian abg kn dpt istri yg mcm ma ni. ha3... tp yusma ni bkn suka buat perangai sekali sekala tu biasalh nk bermanjalh katakn.. he2.. ye lh lps ni kn yusma akn jd istri org jd x blh lh nk bermanja ngn mak ayh lg. malu kat suami plk.. ha3.. jd mase blum kawin ni lh nk bermanja lbh ckit. betul x? tp jgn tiru perangai yusma ni ek. buat mak ayah susah hati je...
Besarnye pngorbanan mak ngn ayh pada kita semua kn. rase terharu sgt bila fkr setiap pengorbanan dan jasa yg tlh dicurahkn pada kita, tak terbalas rasenye semua tu. kerana merekalh kita wujud di dunia ni dan kerana doa mereka lh kita menjadi insan berguna kini.. kebahagiaan kita adalah kebahagian mereka... jd sama2lh kita membahagiakn mereka juga..

No comments:

Post a Comment