Sunday, April 26, 2009

BINGKISAN KASIH BUAT AYAHANDA DAN BONDA TERCINTA

Duhai ayahanda dan bonda
Keranamu aku kenal dunia
Kenal erti sebuah kehidupan
Kenal erti sebenar kasih sayang
Kenal erti sebuah persahabatan yang kudus
andai aku.
tanpa kasih sayang ayahanda dan bonda
tanpa doa restu kalian
siapalah aku kini?
berjayakah aku?
kasih sayang kalian terlalu kudus
keikhlasan terpancar diwajah masing2
terlalu mulia kasihmu ayahanda dan bonda
terlalu banyak jasa yang telah kau curahkan
nasihat dan tunjuk ajarmu
tetap menjadi pedomanku
akanku turuti setiap nasihatmu
akanku patuhi setiap suruhan yang Maha Esa
aku bersyukur pada yang Maha Esa
dikurniakan Ayahanda dan Bonda berhati Mulia
doa kudusnya sentiasa menemaniku
agarku berjaya di dunia jua di akhirat
agar manjadi anak yang solehah
berkat doa kudus itulah
kini aku telah berjaya
berjaya bergelar guru
diamanahkan mendidik anak bangsa
agar menjadi insan berilmu dan berakhlak mulia
terkadang aku tersasar
ayahanda dan bondalah
yang menyedarkanku kembali
pembakar semangat
dikala aku hampir berputus asa
tak mampu ku membalas jasa kalian
walau dengan duit berjuta
walau dengan harta bertimbun
walau dengan emas berkarun
hanya doaku buat ayahanda dan bonda
agar kalian sentiasa di bawah lindungan dan rahmat Ilahi
agar bahagia di Dunia jua Di Akhirat
terima kasih duhai ayah
terima kasih duhai ibu
kasih sayang kalian tetap terpahat dihati
nasihat dan tunjuk ajar tetap menjadi inspirasiku
andai suatu hari
aku pergi tanpa sempat membalas jasa2mu
ampunilah aku
redhakanlah aku
doakanlah agar aku bersemadi dengan tenang

No comments:

Post a Comment